Mesafeli Satış Sözleşmesi
MADDE 1 – TARAFLAR
SATICI
Ticari Ünvanı : STR Dijital İç ve Dış Tic. A.Ş.
Adresi : Macun Mah. Batı Blv. ATB İş Merkezi G Blok No: 188 Macunköy
Yenimahalle / Ankara
Telefon : 0 312 349 17 87
Satıcı Mersis No :
Satıcı E-Posta Adresi : [email protected]
Alıcının İade Halinde Malı Satıcıya Göndereceği Kargo
Şirketi : Sürat Kargo
Çağrı Merkezi:
ALICI
Adı – soyadı :
Adresi :
Telefon :
E-Posta:
MADDE 2-SÖZLEŞMENİN KONUSU VE KAPSAMI
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi (“Sözleşme”) 6502
Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’ne uygun olarak düzenlenmiştir. İşbu Sözleşme’nin tarafları işbu
Sözleşme tahtında 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği'nden kaynaklanan yükümlülük ve sorumluluklarını
bildiklerini ve anladıklarını kabul ve beyan ederler. İşbu Sözleşmenin
konusunu; Alıcı’nın, STR Dijital İç ve Dış Tic. A.Ş.’ne ait [www.strdijital.com.tr]
alan adlı web sitesinden (“Websitesi”), Satıcı ’ya ait Mal/Hizmetin satın
alınmasına yönelik elektronik olarak sipariş verdiği, Sözleşmede belirtilen
niteliklere sahip Mal/Hizmetin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 Sayılı
Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği
hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerinin saptanması oluşturur.
İşbu Sözleşmenin akdedilmesi tarafların ayrı ayrı STR DİJİTAL ile akdetmiş
oldukları websitesi üyelik sözleşmelerinin hükümlerinin ifasını engellemeyecek
olup taraflar işbu Sözleşme konusu Mal/Hizmetin satışında STR Dijital’in
herhangi bir şekilde taraf olmadığını ve Sözleşme kapsamında tarafların
yükümlülüklerini yerine getirmeleri ile ilgili herhangi bir sorumluluğu ve
taahhüdü bulunmadığını kabul ve beyan ederler.
MADDE 3 –SÖZLEŞME KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL
NİTELİKLERİ VE FİYATI (KDV DAHİL)
Ürün Kodu ve Adı Adet Satıcı Unvanı Birim Fiyatı Birim
İndirimi Kupon Puan Toplam Satış Tutarı Vade Farkı KDV Dahil Toplam Tutar Kargo
– Yurtiçi – Ücretsiz Kargo İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana
ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise
belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
Kargo hariç toplam ürün bedeli:
Kargo Ücreti:
Kargo Dahil Toplam Bedeli:
Ödeme Şekli ve Planı:
Alınan Vade Farkı:
Vade Farkı hesabında kullanılan faiz oranı:
Teslim Şartları:
Teslimat Adresi:
Teslim Edilecek Kişi(ler): SÖZ KONUSU ÜRÜN BEDELİ,
ÖDEME KORUMA SİSTEMİ KAPSAMINDA SATICI ADINA, STR DİJİTAL TARAFINDAN ALICI’DAN
TAHSİL EDİLMEKTEDİR. ALICI MALIN BEDELİNİ STR DİJİTAL ÖDEMEKLE, ÜRÜN BEDELİNİ
SATICIYA ÖDEMİŞ SAYILACAKTIR.
MADDE 4 – MALIN TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından elektronik ortamda
onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup Alıcı’nın Sarıcı'dan satın almış olduğu
Malın/Hizmetin Alıcı’ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal/Hizmet,
Alıcı’nın sipariş formunda ve işbu Sözleşmede belirtmiş olduğu adrese ve
belirtilen yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.
MADDE 5 – TESLİMAT MASRAFLARI VE İFASI
Malın teslimat masrafları aksine bir hüküm yoksa
Alıcı’ya aittir. Satıcı, Web sitesinde teslimat ücretinin kendisince
karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı’ya ait olacaktır.
Malın teslimatı; Satıcı’nın stoğunun müsait olması halinde ve ödemenin
gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Satıcı, sipariş konusu
Mal/Hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller saklı kalmak
kaydıyla, Mal/Hizmet’i, Alıcı tarafından Mal/Hizmet’in sipariş edilmesinden
itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder. Herhangi bir nedenle Alıcı
tarafından Mal/Hizmet bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında iptal
edilir ise, Satıcı Mal/Hizmet’in teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul
edilir. Malın Satıcı tarafından kargoya verilmesinden sonra ve fakat Alıcı
tarafından teslim alınmasından önce Alıcı tarafından yapılan sipariş
iptallerinde kargo bedelinden Alıcı sorumludur.
MADDE 6 – ALICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, Web sitesinde yer alan Sözleşme konusu
Malın/Hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimat ve
kargo bedeline ilişkin olarak Satıcı tarafından yüklenen ön bilgileri okuyup
bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan
eder. Alıcılar, Tüketici sıfatıyla talep ve şikayetlerini yukarıda yer alan
Satıcı iletişim bilgilerine ve/veya Web sitesinin sağladığı kanallarla
ulaştırabilirler. Alıcı, işbu Sözleşmeyi ve Ön Bilgilendirme Formunu
elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı
tarafından Alıcıya verilmesi gereken adres, siparişi verilen Mal/Hizmet’e ait
temel özellikler, Mal/Hizmet’in vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile
teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş
olur. Alıcı’nın, Sözleşme konusu Mal/Hizmet’i teslim almadan önce muayene
etmeksizin; tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı
Mal/Hizmeti kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen
kendisine aittir. Alıcı tarafından kargo şirketi görevlisinden teslim alınan
Mal/Hizmet’in hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. Teslimden sonra
Mal/Hizmet’in sorumluluğu ve hasarlar Alıcı’ya aittir. Mal/Hizmet’in
tesliminden sonra Alıcı’ya ait kredi kartının Alıcı’nın kusurundan
kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak
kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun Mal/Hizmet
bedelini Satıcı’ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim edilmiş olması
kaydıyla Mal/Hizmet’i 3 (üç) gün içinde Satıcı’ya iade etmekle yükümlüdür. Bu
halde teslimat giderleri Alıcı’ya aittir.
MADDE 7 – SATICININ BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu Mal/Hizmet’in Tüketici
Mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere
uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları ile Alıcı’ya teslim
edilmesinden sorumludur. Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü
durumlar nedeni ile sözleşme konusu Mal/Hizmeti süresi içinde teslim edemez
ise, durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı’ya bildirmekle
yükümlüdür. Sözleşme konusu Mal/Hizmet, Alıcı’dan başka bir kişiye teslim
edilecek ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı
sorumlu tutulamaz.
MADDE 8 – CAYMA HAKKI
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk
üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, satın aldığı Mal/Hizmeti
teslim tarihten itibaren 14 (ondört) gün içerisinde cayma hakkını kullanarak
iade edebilir. Cayma hakkı bildirimi ve Sözleşmeye ilişkin sair bildirimler
Satıcı’ya ait ve/veya Web sitesinde belirtilen iletişim kanalları ile
gönderilecektir.
STR DİJİTAL, İŞBU MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİNİN TARAFI
OLMADIĞINDAN STR DİJTAL’YA KARŞI CAYMA HAKKI KULLANILAMAZ VEYA STR DİJTAL'den
BEDEL İADESİ TALEP EDİLEMEZ.
Cayma hakkının kullanılması için süresi içerisinde
Satıcı’ya mevzuat hükümlerine ve Websitesi’ndeki cayma hakkı kullanım
seçeneğine uygun olarak bildirimde bulunulması şarttır. Cayma hakkının
kullanılması halinde:
a) Alıcı cayma hakkını kullanmasından
itibaren 10 (on) gün içerisinde Malı Satıcı’ya geri gönderir.
b) Cayma hakkı kapsamında iade
edilecek Mal kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları varsa Mal ile
birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak iade
edilmesi gerekmektedir. Cayma hakkının kullanılmasını takip eden 14 (ondört)
gün içerisinde Mal bedeli Alıcı’ya ödediği şekilde iade edilir. Mal, Satıcı’ya
iade edilirken, Malın teslimi sırasında Alıcı’ya ibraz edilmiş olan orijinal
faturanın da Alıcı tarafından iade edilmesi gerekmektedir. Alıcı iade edeceği
Malı ön bilgilendirme formunda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo şirketi ile
Satıcı’ya gönderdiği sürece iade kargo bedeli Satıcı’ya aittir. Alıcı’nın iade
edeceği Malı ön bilgilendirme formunda belirtilen Satıcı’nın anlaşmalı kargo
şirketi dışında bir kargo şirketi ile göndermesi halinde iade kargo bedeli ve
Malın kargo sürecinde uğrayacağı hasardan Satıcı sorumlu değildir.
MADDE 9 – CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER
Cayma hakkı aşağıdaki hallerde kullanılamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki
dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcının kontrolünde olmayan mal veya
hizmetlere ilişkin sözleşmelerde (Ziynet, altın ve gümüş kategorisindeki
ürünler)
b) Tüketicinin istekleri veya açıkça
onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri
gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son
kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmelerde
c) Tesliminden sonra ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve
hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmelerde
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle
karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin
sözleşmelerde
e) Tüketici tarafından ambalaj, bant,
mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması şartıyla maddi ortamda
sunulan kitap, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve
bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmelerde
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında
sağlananlar dışında gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin
sözleşmelerde
g) Belirli bir tarihte veya dönemde
yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek
tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın
değerlendirilmesine ilişkin sözleşmelerde
h) Bahis ve piyangoya ilişkin
hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmelerde
ı) Cayma hakkı süresi sona ermeden
önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmelerde
i) Elektronik ortamda anında ifa
edilen hizmetler ile tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara
ilişkin sözleşmelerde ve sözleşmeye konu Mal/Hizmet’in Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği’nin uygulama alanı dışında bırakılmış olan (satıcının düzenli
teslimatları ile alıcının meskenine teslim edilen gıda maddelerinin,
içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama,
lokantacılık, eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) Mal/Hizmet türlerinden
müteşekkil olması halinde Alıcı ve Satıcı arasındaki hukuki ilişkiye Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri uygulanamaması sebebiyle cayma hakkı
kullanılamayacaktır. Tatil kategorisinde satışa sunulan bu tür Mal/Hizmetlerin
iptal ve iade şartları Satıcı uygulama ve kurallarına tabidir.
MADDE 10 – UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
İşbu Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin uygulanmasında,
Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Alıcının Mal veya Hizmeti
satın aldığı ve ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile
Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında
Kanun’un 68’nci. Maddesinin 1. fıkrasında belirtilen alt ve üst limitler
doğrultusunda tüketici talepleri hakkında ilçe/il tüketici hakem heyetleri
yetkilidir.
MADDE 11 – MALIN/HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli satış fiyatı, sipariş formunda
yer almakla birlikte, sipariş sonu gönderilen bilgilendirme maili ve ürün ile
birlikte müşteriye gönderilen fatura içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı
veya STR DİJTAL tarafından yapılan indirimler, kuponlar, kargo ücreti ve sair
uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.
MADDE 12 – TEMERRÜD HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı’nın, kredi kartı ile yapmış olduğu işlemlerde
temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile yapmış olduğu kredi
kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya karşı sorumlu olacaktır.
Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve
vekâlet ücretini Alıcı’dan talep edebilir ve her koşulda Alıcı’nın borcundan
dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı’nın borcu gecikmeli ifasından dolayı
Satıcı’nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.
MADDE 13 – BİLDİRİMLER ve DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında Taraflar arasında yapılacak her
türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında, e-mail aracılığıyla
yapılacaktır. Alıcı, işbu Sözleşme’den doğabilecek ihtilaflarda Satıcı’nın ve STR
DİJİTAL’in resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veri tabanında,
sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının,
bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk
Muhakemeleri Kanunu’nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde
olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
MADDE 14 – YÜRÜRLÜK
14 (on dört) maddeden ibaret bu Sözleşme, Taraflarca
okunarak, 04/07/2017 tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda onaylanmak
suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.
SATICI ALICI